Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ID - IDENTITY (UN) KNOWN (time specific in-cognito in-stant id - entity)
Janečková, Zuzana ; Babák, Petr (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
This dissertation focuses on va-rious strategies of presenting identity in contemporary art and the current trend of forming its mutations and mystifications. It deals with approaches such as when the name of an artist is absent from his performance, various forms of concealment, and the subsequent detection of an artist. The term “anonymity” is not examined as its mere literal definition, but it subsequently forks into other related meanings. The introduction points at our daily meetings with anonymity, the condensation of information stemming from all spheres including the sphere of visual arts. The subject of the dissertation is explored though the influence of media operating at a given time (time-specific) and a given place (site-specific): here and now. The text primarily deals with the phenomenon of being “anonymous”. While examining this topic, the period starting with the 1990s is discussed and supplemented by examples from the history of Slovak, Czech, and international visual art with extensions to literature, music and film. It closely focuses on the following four bi-polar forms of anonymity: celebrity / anonymous artist, art groups / collective exhibitions, street art / net art, signature art / untitled art. These terms are defined and organized into dictionary entries (containing both names of artists and definitions of terms). Comprising of over two hundred words, a hybrid thematic dictionary has been produced. It consists of already existing definitions taken from the Slovak and Czech mutations of Wikipedia which are quoted with consistence with each entry. The collaboration with Wikipedia is based on subsequent addition of the author’s definitions and thus supplements it with missing information from the sphere of visual arts. The text also deals with a current trend of renaming as a symbol of a hegemonic tool of power. The terms a.k.a., name, monogram, nick, and pseudonym are explored.
Výtvarné umění v prostoru brněnských sídlišť (1945–1989)
Kořínková, Jana ; Bartlová, Milena (oponent) ; Hrůša, Petr (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku začleňování výtvarného umění do architektury v poválečném Československu se zvláštním zřetelem k vývoji v městě Brně. Hlavní výzkumné otázky – Proč se v Československu po roce 1945 do architektury vrátilo výtvarné umění a jaká koncepční řešení byla uplatněna v případě brněnských sídlišť? – jsou zodpovězeny ve dvou navazujících oddílech. Prvním je výzkum institucionálního pozadí pro uplatňování výtvarného umění v architektuře s přihlédnutím k dění v městě Brně (1945–1993), závěrečná část je věnována třem případovým studiím, které ilustrují lokální vývoj v období socialistického realismu, tvůrčího uvolnění 60. let a politické normalizace. Cílem práce je poukázat na komplexnost zkoumaného tématu a vyvrátit populárně tradované přesvědčení, že začlenění výtvarného umění do architektury bylo v období socialismu motivováno výhradně komunistickou propagandou, a ukázat, že pokus o vytvoření syntézy umění a architektury byl podložen jak předválečnými teoretickými úvahami o výchovné funkci umění a jeho působení na člověka, tak potřebou zlepšit ekonomickou situaci výtvarníků po skončení druhé světové války.
Dřevosochařská sympozia (1993-1998) ve Stromovce v Českých Budějovicích
ŠPŮROVÁ, Nikola
Předkládaná bakalářská práce se zabývá dřevosochařskými sympozii z let 1993-1998, které se konaly v českobudějovickém parku Stromovka a v jeho přilehlém okolí. Konkrétně vytváří souhrnný celek představující jednotlivá výtvarná sympozia. V procesu bádání byli všichni zúčastnění sochaři a jejich dochovaná i nedochovaná sochařská díla vzniklá na těchto sympoziích mezi lety 1993-1998.
Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti
Debefová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti se zabývá typem veřejného umění, které nějakým způsobem konfrontuje společnost a obohacuje či dokonce transformuje veřejný prostor. Práce se pokouší poukázat na nutnost využívání poznatků z různých oborů jakými jsou urbánní antropologie, sociologie, filosofie a sémiotika při zkoumání veřejného prostoru a role veřejného umění v něm. Cílem je nahlédnout potenciál a funkce veřejného umění a jak může být tato činnost realizována. Výše zmíněné bude rozebíráno na díle švýcarského umělce Thomase Hirschhorna, který svými díly reaguje na otázky a problémy, které vyvstávají v dnešní společnosti. Práce bude uzavřena rozborem díla Gramsci Monument. Klíčová slova: veřejné umění, veřejný prostor, město, Thomas Hirschhorn, společnost, intervence, Gramsci Monument
Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika
Haakenstad Koháková, Magdalena ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent) ; Mácha, Přemysl (oponent)
Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika Předkládaná práce pojednává o vizuální komunikaci ve veřejném prostoru Mexika ve vztahu k nacionalismu a utváření kolektivní identity - nejprve náboženské a kulturní identity a posléze národní identity, která na náboženskou identitu částečně navázala a převzala značnou část jejích strukturálních charakteristik. Zabývá se přitom oběma těžišti, z kterých je národní identita (případně její jednotlivé verze) formována - jak z pozice mocenské elity, tak z pozice nejširšího obyvatelstva. Tyto perspektivy přitom nejsou chápány v ostrých opozicích, ale jako dva propojené kulturní proudy, které se (spolu)podílely na utváření a vyjednávání národní identity (identit) v souvztažnosti s historickými a kulturními událostmi, které je provázely. V práci je tak analyzována oficiální verze národní identity, která je na mnoha rovinách prosazována mocenským aparátem, i překládání této verze do intimního prostoru nositelů takové identity a její následnou interpretaci, případně odmítnutí v té podobě, v jaké je hegemonem definována. Na základě murálních maleb a jiné vizuální komunikace ve veřejném prostoru je představen proces formování vizuálního jazyka kolektivní identity od předhispánského období do současnosti, a jeho homogenizační funkce, které v průběhu...
Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti
Debefová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti se zabývá typem veřejného umění, které nějakým způsobem konfrontuje společnost a obohacuje či dokonce transformuje veřejný prostor. Práce se pokouší poukázat na nutnost využívání poznatků z různých oborů jakými jsou urbánní antropologie, sociologie, filosofie a sémiotika při zkoumání veřejného prostoru a role veřejného umění v něm. Cílem je nahlédnout potenciál a funkce veřejného umění a jak může být tato činnost realizována. Výše zmíněné bude rozebíráno na díle švýcarského umělce Thomase Hirschhorna, který svými díly reaguje na otázky a problémy, které vyvstávají v dnešní společnosti. Práce bude uzavřena rozborem díla Gramsci Monument. Klíčová slova: veřejné umění, veřejný prostor, město, Thomas Hirschhorn, společnost, intervence, Gramsci Monument
Kulturní strategie pro umění ve veřejném prostoru
Kunc, Jiří ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje široké oblasti živého umění ve veřejném prostoru, takzvaného buskingu, a to ve vztahu ke dvěma hlavním myšlenkovým proudům – jednak bariérám pro realizaci aktivit, napříč městy; v řadě další potom kulturním strategiím pro tuto oblast. Nasbírané teoretické znalosti i praktické zkušenosti (mimo jiné z historického vývoje městských společenství, studia celé řady legislativních dokumentů, kulturních strategií, vlastních výzkumů autora, četných pozorování a rozhovorů s uměleckými aktéry a zástupci standardotvorných institucí napříč celým světem, analýz překážek pro realizaci aktivit ve veřejném prostoru a dalšího) přeměňuje jednak v komparaci dvou měst – v prvé řadě Prahy a v řadě druhé Londýna jakožto etalonu přístupu k uměleckým aktivitám ve veřejném prostoru, dále poté v sérii konkrétních doporučení pro tvorbu standardu, strategie a případně i navazující legislativy pro realizaci opatření ve vztahu k předmětu práce v rámci hlavního města Prahy. Myšlenkovým fundamentem celé diplomové práce je přesvědčení, že kulturní aktivity tzv. živého umění do veřejného prostoru patří, neboť mají poten-ciál zvyšovat kvalitu života, edukovat obyvatelstvo a zásadně zvyšovat jeho kreativitu, rozvíjet potenciál místa a lokality, snižovat kriminalitu, tvořit ekonomické multiplikace a další.
Political aspects in contemporary art. Czech and Slovak art in 1989-2011
Kukurová, Lenka ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Pachmanová, Martina (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Táto práca je zameraná sa skúmanie súčasného umenia kriticky reflektujúceho spoločenské problémy v českom a slovenskom kontexte. Takéto smerovanie umenia má v dôsledku determinácie totalitnou minulosťou špecifickú genézu a ako legitímny výtvarný prejav sa etabluje až v poslednom období. Zámerom mojej dizertačnej práce je zhodnotiť, kedy a akým spôsobom nastala repolitizácia sféry výtvarného umenia. Skúmam a analyzujem diela českých a slovenských autorov/iek, ktorí vedome kriticky reagujú na spoločenskú a politickú situáciu. Zachovávam chronologický charakter referovania a zároveň vyčleňujem dve výrazné línie: problematiku queer a feminizmu. Vynútená angažovanosť umenia v minulosti mala za následok devalváciu tohoto pojmu. Časť mojej práce je zameraná na oblasť terminológie, pričom skúmam obsahy pojmov politické a aktivistické umenie v medzinárodnom aj domácom prostredí a predstavujem ich definície.
Výtvarné umění v prostoru brněnských sídlišť (1945–1989)
Kořínková, Jana ; Bartlová, Milena (oponent) ; Hrůša, Petr (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku začleňování výtvarného umění do architektury v poválečném Československu se zvláštním zřetelem k vývoji v městě Brně. Hlavní výzkumné otázky – Proč se v Československu po roce 1945 do architektury vrátilo výtvarné umění a jaká koncepční řešení byla uplatněna v případě brněnských sídlišť? – jsou zodpovězeny ve dvou navazujících oddílech. Prvním je výzkum institucionálního pozadí pro uplatňování výtvarného umění v architektuře s přihlédnutím k dění v městě Brně (1945–1993), závěrečná část je věnována třem případovým studiím, které ilustrují lokální vývoj v období socialistického realismu, tvůrčího uvolnění 60. let a politické normalizace. Cílem práce je poukázat na komplexnost zkoumaného tématu a vyvrátit populárně tradované přesvědčení, že začlenění výtvarného umění do architektury bylo v období socialismu motivováno výhradně komunistickou propagandou, a ukázat, že pokus o vytvoření syntézy umění a architektury byl podložen jak předválečnými teoretickými úvahami o výchovné funkci umění a jeho působení na člověka, tak potřebou zlepšit ekonomickou situaci výtvarníků po skončení druhé světové války.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.